Egy vers - egy fotó

2017. február 05. 20:24 - Hanga Várdai

Sóskaleves a Mennyekbe....

Az emberi agy kifürkészhetetlen: hol tompítja az érzékszerveink által közvetítetteket, hol kicsit feltupírozza azokat.

Segít felidézni a felidézni-valót, vagy épp felejteni segít. Ahogy a lélek megkívánja.

Édesanyám nagyon szerette a sóskalevest, de szinte sosem főzött, mert Apa nem lelkesedett a zöld levesért. Ezért ha én itthon főztem, mindig főztem Neki is. A gyerekeimnek tejszínes habarással, Anyunak tejfölössel, mert Ő úgy szerette.

És ma, mikor kezembe fogtam a fagyasztott sóskát, az agyam a jól beidegződött rendszer szerint adta ki az utasításokat a kezemnek: elharmadolni a sóskát, külön lábasban felrakni a két darabot, rá a víz, stb., stb.

Aztán mikor a zubogó vizet néztem a két edényben, akkor döbbentem rá, hogy nincs már kinek tejfölös habarással sóskalevest főznöm. Nincs már kiért elharmadolnom a sóskát.

Tudom, bután hangzik, de felfoghatatlan fájdalommal öntöttem össze a két levest, és arra gondoltam, hogy ott Fenn, ahonnan most Ő figyel engem, talán elnézni nekem, hogy ma nem az ő szája íze szerint készült el az étek. Talán érzi, hogy lélekben ott kopogtattam, ott Fenn, azon a bizonyos ajtón. Siettem, hogy el ne hűljön a leves, amit az én Anyukám olyan nagyon szeret.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hangaversek.blog.hu/api/trackback/id/tr5112185258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anita Zékány 2017.02.06. 23:32:16

Még a a könnyem is kicsordult. :( Nagyob sajnálom édesanyukádat! Nagyon jó tanárom volt és az ìrásodból 8tèlve csodálatos anya!
Egy vers - egy fotó
süti beállítások módosítása